Endurance – Vooruitblik seizoen 2015

Het nieuwe endurance seizoen begint al over 3 weken! Dat betekend dat iedereen waarschijnlijk al druk aan het trainen is. En dat verschillende wedstrijd organisatoren al heel druk bezig zijn met organiseren.

Ysselsteyn staat dit jaar voor de 3e keer als eerste wedstrijd van het seizoen op de kalender en daar kan je weer in zowel klasse I, II, als III starten.
Echt een wedstrijd voor iedereen. Met korte en lange afstanden in klasse I en II en een 80 km voor mensen die hun novice kwalificatie willen halen.
Tevens is hier ook op zondag een mendurance, ze zijn er dus echt van alle markten thuis.

Verder staan er ook weer een hoop nieuwe initiatieven op de kalender.
Zoals een wedstrijd in Someren(Noord-Brabant), Epe (Gelderland) en Buinen (Drenthe).
Maar de meest opvallende is natuurlijk wel endurance de Veluwe, met als startpunt Kootwijkerbroek. Dit wordt de eerste driedaagse wedstrijd van Nederland. Met afstanden van 3×30 en 3×50 een ware endurance uitdaging. Persoonlijk baal ik dat ik niet mee kan rijden, want zeg nou zelf, een wedstrijd die 3 dagen duurt, dat is toch super?

Natuurlijk zijn er dit seizoen ook weer de oude vertrouwde wedstrijden, helaas vallen er een paar weg. Maar gelukkig dus ook nieuwe wedstrijden er bij. En een oude wedstrijd, die in Renkum, is weer terug van weg geweest. Als je een fijne goed georganiseerde wedstrijd zoekt, is het deze wel.

Ik heb voor dit seizoen in ieder geval al een hoop plannen(om te vrijwilligen), ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat en dat jullie net zo uitkijken naar het nieuwe seizoen als ik.